Välkommen!

Här kan ni läsa om vårt liv med Noel och Philip. Vi försöker att uppdatera så ofta vi kan med text och bilder så att ni kan följa alla roliga saker som händer...

onsdag 28 november 2007

Hej och hå som det kan gå! :-)

Det är väl allmänt känt att jag (Karin) är ganska så spontan av mig och att jag kan impulsköpa ganska mycket. Däremot var jag nog inte riktigt beredd på att dra med Micke i denna impulsiva köpmani, då det alltid är han som håller mig kvar ner på jorden.... Men nu är det alltså gjort, vi har "impulsköpt" en lägenhet!!!!

Kanske var det inte riktigt så dramatiskt som det låter, men nära på. Förra veckan fick jag spasmer på att vi hade det så litet, allting känns som det bara trängs in i olika skåp eller rum och om vi får en enda grej till så svämmar det över.... Så sagt och gjort, i fredags gick jag in och kollade på större lägenheter eller radhus, och hittade en underbar lägenhet som jag blev förälskad i redan från start. Den hade allt som vi hade sagt att vi ville ha i ett eventuellt nytt boende, två toaletter, fräscht iordninggjord (då vi båda har tummarna mitt i händerna), fyra rum (ett till Noel, ett till pyssel och arbete, ett till att sova i och ett sällskapsrum) och en liten gräsplätt till katterna. På fredag eftermiddag följde Micke med på visning med mig och vi granskade lägenheten lite närmre. Jag var fortfarande eld och lågor, men Micke var bra på att dölja sin förtjusning....
Så under helgen hann Micke gå ifrån att "lägenheten var inte så snygg", till ett mer "den var nog fin men det går för snabbt" till ännu ett "Jag ringer mäklarn på Måndag, men får vi inte vänta att lägga bud till på Tisdag struntar vi i det..." På Måndag förmiddag ringer Micke och säger att han har lagt ett bud!!! Och idag Tisdag har vi varit på banken och fastighetsbyrån och skrivit kontrakt och fått lånelöfte.... Helt sjukt!!! Men helt sjukt kul!!! Här nedan kan ni titta och njuta på vårt blivande boende, inflyttning förste Mars.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad roligt! Vi ska kolla "våran" för andra gången nu, då vi inte är lika impulsiva som ni..hehe.
Sara o Oscar

iabrandt sa...

Ser ju jättefint ut! Va kul! Och tack för inbjudan!

Anonym sa...

Gud va fint, nu blir jag avis, vill oxå ha ett större hus/lägenhet... måste åxå titta lite... lycka till e det nya

Anonym sa...

Wow! Så fint! Vart ligger den? Långt från Funkabo? Hur går det med ögat och det? Hoppas allt är bra med er! Här är det bra men snö och kallt! Från Lotten

Beatrice sa...

Åh det kommer bli underbart med den nya lägenheten!!