Välkommen!

Här kan ni läsa om vårt liv med Noel och Philip. Vi försöker att uppdatera så ofta vi kan med text och bilder så att ni kan följa alla roliga saker som händer...

fredag 24 augusti 2007

Hos barnmorskan v.34 + 5

Nu har jag blivit så inspirerad av min granne Beas blogg att jag måste skriva av mig lite själv också. Jag var hos barnmorskan igår och allt var som det skulle...nästan... Pyret hade växt 2 cm från förra besöket och måttet är nu 33cm på magen, vilket var helt i sin ordning. Hjärtrytmen var också bra mellan 132-136. Dock hade pyret nu valt att gosa ner sig med rumpan före och verkade inte vilja flytta sig mer nu, så nästa vecka blir det ultraljud och sedan förmodligen ett vändningsförsök på sjukhuset, men så länge pyret trivs är jag glad :)

Idag får vi förhoppningsvis hem spjälsäng, barnvagn och skötbord + de flesta tillbehör som vi har beställt på Babyproffsen. Känns skönt att få bona lite hemma och få sätta fast sänghimmel och övrigt trots att det tydligen ligger skrock i att ta hem barnsakerna i förväg...och jag som är "lite" skrockfull.... Men just detta känns mer praktiskt och då får skrocket vika hädan.

Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder här på min mage i olika stadier, men det får jag göra när jag kommer hem från jobbet. Kanske dags att jobba lite nu då...

Inga kommentarer: