Välkommen!

Här kan ni läsa om vårt liv med Noel och Philip. Vi försöker att uppdatera så ofta vi kan med text och bilder så att ni kan följa alla roliga saker som händer...

onsdag 10 oktober 2007

Dag 2 tillsammans med underverket!

Ja, såhär mer än två dygn efter så börjar man sakta att ta in vad som egentligen har hänt.

Med Karin är allt bra, hon har kommit igång bra efter kejsarsnittet och kommer upp och ner i sängen utan direkt hjälp.

Noel har tyvärr fått en infektion i kroppen. De upptäckte det igår kväll och satte in antibiotika med en gång. Detta kommer att leda till att han inte får komma hem förrän på tidigaste måndag. Det känns väl lite tråkigt men han verkar redan må bättre av första dosen av antibiotika. Han har kommit igån med amningen bra även om han kanske inte får i sig särskilt mycket mjölk, han får fortfarande ersättning via sonden var tredje timme. Det kommer han att ha tills han äter helt och hållet själv.
Redan nu börjar jag urskilja ett mönster och det är att jag får ta hand om bajsblöjorna. Jag får väl bryta detta snart även om det är väldigt trevligt att få vara nära honom. Han är riktigt mysig att hålla i famnen. Jag har plågat Noel nu idag med att ta en massa kort på honom, tur att det finns digitalkamera så man kan radera alla suddiga bilder.

Idag har första besöket skett och det var av morfar Arne som satte sig på motorcykeln klockan 7 imorse och var framme hos oss vid halv ett. Han stannade i cirka två timmar och fick träffa Noel som nog sov igenom hela besöket.

Vi får redan nu tacka för de fina kläderna som vi fått av mina arbetskamrater samt av Arne och Elisabeth. Lite extrainformation är att jag träffade på Kalle (från föräldragruppen) på förlossningen, de hade varit där sedan 22,00 igår. Inget barn än vad jag har hört.

Nu finns Noel på webbisar!


Inga kommentarer: