Välkommen!

Här kan ni läsa om vårt liv med Noel och Philip. Vi försöker att uppdatera så ofta vi kan med text och bilder så att ni kan följa alla roliga saker som händer...

lördag 6 oktober 2007

Vecka 41, första vändan på förlossningen!



Ja ni läste rätt...vi har varit vår första vända inne på förlossningen, värkarna mellan torsdag och fredag natt var ca 1 ½ minut långa och med 3 minuters mellanrum. Men när vi kom in till förlossningen avtog de givetvis och jag hade inte öppnat mig mer än 1 centimeter, så det blev att åka hem igen. Om ni undrar vad det är jag har runt magen så är det CTG mätaren som kollar fosterrörelser och hjärtljud på bebisen (och även mina sammandragningar). De var inte helt nöjda med denna kurva så tre gånger tog de den på morgonen (var inne på förlossningen från kl. 05.30 till ca 09.30 + att vi hade varit vakna sedan 01.30) och sedan var vi inne igår kväll också vid 18.00 tiden för att ta ytterligare en CTG-kurva och då var allt som det skulle.


I övrigt så är koftan klar :-) Ni kan se mästerverket här nedan! Just nu (kl. är ca 07.30) har jag värkar med 10-20 minuters mellanrum, så det verkar som om vi kommer att få vänta ett tag till på att pyret kan behagas komma ut....

1 kommentar:

iabrandt sa...

Vad duktig du är på att sticka Micke! Eller just det - det var ju Karin... Men ni ser fantastiskt avslappande ut båda två! Även om jag har satsat på den 10/10 låter jag självklart gärna Mamma vinna med 071007 så ni slipper vänta för länge!
Kram och lycka till